Změna kurzu? Banky vycházejí vstříc lidem s tlačítkovým telefonem

Web Peníze.cz nedávno přinesl informaci o tom, že některé banky přestávají nutit své zákazníky do využívání aplikací, tedy do vlastnění chytrých telefonů. Přinášíme jednu osobní zkušenost.

Následující řádky pro náš blog napsala Eva Francová, známá též jako Kuchařka ze Svatojánu. Popisuje zkušenosti s bankou Moneta – právě ta se přitom podle zmíněného článku snaží spíše o nekompromisní přístup.

Sama samozřejmě používám mobilní telefon, ale nikoliv ten chytrý, ale jen obyčejnou tlačítkovou Nokii a stolní počítač připojený k síti, který používám ke své práci a její propagaci (a pro správu svého účtu) jen pár minut, zřídka hodin denně.

Takže se o mně nedá říct, že bych byla naprostý odpůrce technologií, spíše je využívám v nejmenší možné míře vzhledem k tomu, že jinak to dnes už lze jen stěží, pokud člověk nežije zrovna jako Palánův samotář. Co se týká přímo aplikace pro banky – nechceme je využívat z toho prostého důvodu, že jde o základní svobodu, totiž svobodu volby. Nikdo nesmí být nucen dělat to, co dělat nechce. Banka nás v tomto případě přímo nutí koupit si výrobek, o který nestojíme a nechceme ho používat. Podle našeho názoru nejde o žádné bezpečnostní opatření, nýbrž právě naopak o nástroj kontroly. 

Vyjednávání u Monety proběhlo snadno, manžel, jako společník naší rodinné firmy navštívil pobočku v Jičíně, kde se informoval o možnosti využívat jako firma nadále starý způsob ověřování a správy internetového bankovnictví. Úřednice se vyptávala, z jakého důvodu odmítáme chytrý telefon s aplikací, tolik užitečný!, na což jí manžel odpověděl, že důvody jsou soukromé. Odkázala ho na dalšího úředníka Monety, se kterým se spojil telefonem, a který mu řekl, že starý způsob správy firemního účtu není žádný problém a pokud by se nějaká potíž přece jen v příštím roce vyskytla, nechť mu zavolá.

Měla jsem pak ještě telefonát od bankovního poradce z Komerční banky, kde mám svůj soukromý účet. Nabízel mi schůzku, kde by mi vysvětlil výhody jejich aplikace. Když jsem mu řekla, že tuto aplikaci nemám a mít ji ani v budoucnu neplánuji, a zda v tom případě nebude možné platit přes internet, odpověděl, že to ještě jistě pár let půjde postaru.