Statisíce lidí podepisují ve Španělsku petici za osobní kontakt s bankou
Autor: Hynek / IuRe
S postupující digitalizací ubývá možností, jak si vyřešit své finanční záležitosti s bankou takříkajíc tváří v tvář. Senior z Valencie se s tím odmítá smířit.
„Jsem starý, ale nejsem hlupák“ je název petice, kterou v tuto chvíli podepsalo téměř 400 000 lidí. Počty signatářů přitom každou minutou přibývají. Za peticí stojí 78letý Carlos San Juan, který nesouhlasí s tím, že se z bankomatů stávají stále složitější automaty: starší lidé nejen, že se v nich někdy nezvládnou vyznat, ale také mohou zažívat pocity ponížení.
V jednom z článků autor petice popisuje paradox, když si raději kvůli neporozumění s bankomatem chtěl vybrat peníze přímo v bance – záhy však zjistil, že by si kvůli tomu musel domluvit speciální schůzku a na to by potřeboval mobilní aplikaci…
Čísla pak dávají bouřícímu se seniorovi za pravdu: jen za poslední rok zavřelo ve Španělsku jedenáct procent bankovních poboček. Že situace je dramatická dokazuje i rychlá reakce, kterou petice způsobila: španělská vláda již svolala jednání s představiteli bank a upozornila je, že starším lidem musí usnadnit přístup k bankovním službám.
O petici v Česku informoval v sobotu 22. ledna Radiožurnál (cca v čase 8:38).
- na případy digitálního vylučování u nás jsme na přelomu roku upozorňovali v rámci naší soutěže Největší digitální nesmysl
- o tom, proč oceňujeme „papírovou cestu“ v programovém prohlášení české vlády jsme před pár dny psali tady
- digitálnímu vyloučení nedávno věnovala sloupek také Apolena Rychlíková